24 juni 2024

Busreis Vaartocht over de Linge

Op zowel dinsdag 13 als woensdag 21 augustus wordt er een busreis georganiseerd. Het gaat om dezelfde reis op twee verschillende dagen, waarbij op 21 augustus de mogelijkheid bestaat om twee rolstoelgebruikers mee te laten genieten.

Er is gekozen voor een dagtocht, waarbij twee elementen belangrijk zijn: een prachtige vaartocht over de Linge en aansluitend bezoek aan een glasblazerij.

Rond de klok van 09.00 uur (afhankelijk van de datum en de opstapplaats) vertrekken we naar Leerdam, waar u aan boord gaat voor een rondvaart over De Linge: een rivier die van Doornenburg naar Gorinchem stroomt. Met zijn 108 km lengte is het de langste geheel Nederlandse rivier.

De Linge kronkelt door de mooie Betuwe langs pittoreske dorpjes, typische boerenhoeven, kerkjes, dijkjes en niet te vergeten de schitterende natuur. Tijdens de 3 uur durende rondvaart heeft u, gezeten aan uw tafel , een geweldig uitzicht op een prachtig stukje Nederland. Op het bovendek van de boot kunt u genieten van mooie vergezichten. Aan boord wordt een lunch geserveerd.

Na de boottocht brengen we een bezoek aan Glasblazerij Leerdam. Hier kunt u met eigen ogen aanschouwen hoe het proces van glasblazen in zijn werk gaat. U ziet professionele glasblazers aan het werk bij het vervaardigen van de mooiste en kleurrijkste objecten. Vanaf een “tribune” heeft u een uitstekend zicht op de glasblazers.
Na het bezoek aan de glasblazerij kunt u nog, op eigen gelegenheid, genieten van Leerdam, waarna we ons uitje vervolgen naar een restaurant waar ons een heerlijk diner wacht.

De prijs van de dagtocht is inclusief de rondvaart over de Linge, de lunch, het bezoek aan de glasblazerij, het diner en het vervoer per luxe touringcar. Exclusief de consumpties bij het diner.

De kosten van de reis bedragen € 87,95 per persoon. In overleg met het bestuur is de prijs voor de leden dit jaar vastgesteld op € 59,50 per persoon. Het verschil zal door de penningmeester worden bijgelegd ten laste van de KBO. Uw bijdrage voor deelname wordt omstreeks 16 augustus geïncasseerd. U hoeft dus zelf geen betaling te doen. Hebt u in het verleden nog geen machtiging tot incasso gegeven, dan ontvangt u na inschrijving een machtigingsformulier van de penningmeester van de KBO. Zonder machtiging kan uw inschrijving niet gehonoreerd worden.

U kunt zich als volgt aanmelden:
1. Digitaal via de aanmeldformulieren op deze website  (Let op: Kies het formulier met de juiste datum).

Of als bovenstaande u niet lukt:
2. Via het inschrijfformulier bij het KBO Nieuws

U kunt tot 14 juli aanmelden.